Vanhan paloaseman käyttötarkoituksen muuttaminen

Aikaisemmin tein ehdotuksen öljyntorjuntavaraston sijoittamisesta vanhaan paloasemaan, johon olisi sijoitettu myös kunnan tekninen varasto yms. Silloin se ei saanut kannatusta, tosin jälkikäteen sitä on kyllä tullut. Koska paloasemasta ei vielä ole tehty kauppoja, niin uudistan aloitteeni hivenen muutettuna. Aloitteeni koskien vanhan paloaseman käyttöä olisi seuraavanlainen; Asemasta eristettäisiin kunnan teknisen toimen, kuin myös muiden kunnan toimielimien tarvitsemat varasto yms. tilat niiden tarvitsemaan käyttöön. Jo vuosia on kunnasta kyselty niin sanottuja “tee se itse miesten/naisten” tiloja, lähinnä autojen ja muiden vempainten laittamista, korjausta ja tuunausta varten. Vanhalla paloasemalla olisi erinomaiset tilat edellä mainittua toimintaa varten huoltomonttuineen päivineen ja lähes ilman lisäkustannuksia! Valmiit kokoustilat yhdistyksille yms. olisivat valmiit ja loistavat, nettiyhteyksineen kaikkineen. Yläkerran tiloista voitaisiin saneerata esimerkiksi vanhalla lämpölaitoksella oleville kansalaisopiston toiminnoille hyvät tilat, edelleenkin hyvin kustannus tehokkaasti. Näillä perusteilla teen valtuustoaloitteen vanhan paloaseman käyttötarkoituksen muuttamisesta edellä mainittujen toimintojen tarkoituksiin.

Sysmässä 17.8.2020

Timo Aromaa